En tydlig plan och alltid någon tillgänglig att kontakta – så beskriver Magnus Karlberg, CFO på FCG samarbetet med Affärslogik. Här svarar han på fem frågor om projektet.
Vad har Affärslogik bistått er med?
– Affärslogik har hjälpt oss med alltifrån projektledning, att förhandla med hyresvärden, projektledning och byggnation, till textilier, utrustning och möbler samt alla leveranser. Det var inga obehagliga utgifter som plötsligt dök upp. Affärslogik ringde alltid och delade med sig om alternativen. De ville hela tiden stämma av och se till att det flöt på.
Hur har förändringen sett ut?
– Vi gick från att ha ett öppet kontor med några få rum, till fler mötesrum med drop down-platser, telefonbås och ett mycket mer ändamålsenligt kök. Alla ytor utnyttjades på ett helt annat sätt, med ett helhetstänk.
Varför valde ni Affärslogik?
– En före detta kollega hade använt sig av Affärslogik och tipsade oss. De hade fått hjälp med precis det vi behövde och använt sig av dem två gånger, dels för flytt, dels för uppfräschning av kontor. Vi förstod att vi behövde ta hjälp av proffs för att göra detta arbete. Med det kontaktnät och den erfarenhet Abbe har får man lätt förtroende. Det märks att de har över 950 referensuppdrag, eftersom de är så professionella.
Skulle ni rekommendera Affärslogik till någon annan?
– Jag rekommenderar Affärslogik alla gånger. De hade en tydlig plan och det fanns alltid någon tillgänglig att kontakta. Av alla renoveringar man gjort både privat och andra ställen var denna en av de mest smärtfria.